Dunia terus kutuk Israel

Author: kehidupan mengejar masa /

* Sekurang-kurangnya 1.5 juta penduduk Palestin di Gaza kini berdepan situasi kemanusiaan yang semakin membimbangkan berikutan serangan berterusan oleh tentera Israel ke atas

wilayah itu.

* Khutbah Jumaat yang diedarkan oleh Jakim di masjid seluruh negara semalam menyeru umat Islam melaksanakan enam tindakan antaranya, memulaukan barangan syarikat yang ada kaitan dengan Yahudi.

* Pergerakan Pemuda Barisan Nasional umum Tabung Barisan Bertindak Menentang Keganasan Israel sebagai bukti simpati dan kesungguhan negara ini membantu rakyat Palestin.

* Penduduk dunia menyertai protes antarabangsa bagi membantah serangan Israel ke atas Genting Gaza yang genap seminggu semalam serta mengutuk tindakan Amerika menyokong sekutu rapatnya itu.


~~apa lg si dajal israel ni nk??da la hampir 90 peratus tanah palestin dia amik..skang genting gaza yg diduduki saudara kita pun diserangnya.....sama2 la kita berdoa tuk saudara kita supaya mendapat pertolongan dari Allah..dan kita kena ikut saranan jakim iaitu pulau barangan israel yg jahanam nih....

0 ulasan: